Stüssy

Stüssy is een Amerikaans kledingmerk dat begin jaren tachtig door Shawn Stussy is opgericht. Het bedrijf is een van de vele die profiteerde van de trend in surfkleding uit Orange County, Californië, maar werd grotendeels overgenomen door de streetwear- en hiphopscènes. Het vroege succes van het merk wordt toegeschreven aan zijn populariteit in de hiphop- en skater / surfer-scènes. Het merk werd ook omarmd door punk-subcultuur en andere straatsubculturen. In een interview uit 1992 zei Stussy: "Everybody calls it surf wear, or urban streetwear, or surf street... I don't name it, and I don't name it on purpose."

Meer
Stüssy
Filters:
OH NO... Everything sold out
Let's try something else
Heren Dames Kids
We hebben 0 Stüssy items
En we voegen elke dag nieuwe toe! Wil je als eerste de nieuwste items, price-drops en meer zien? Schrijf je in voor de exclusieve Stüssy updates. Maak een account aan en schrijf je in voor de exclusieve Stüssy updates.
Ontvang updates
Als je je aanmeldt, stem je in met ons Privacybeleid. Het is mogelijk om op elk moment af te melden door op de link onderaan onze e-mails te klikken.

Waar staat Stüssy bekend om?

Geschiedenis

Eind jaren 80 en begin jaren 90 werd een merk geboren uit de surfscene in Zuid-Californië. Een merk dat probeerde vrijetijdskleding opnieuw te definiëren. Dat merk was Stüssy, een label dat organisch groeide uit jeugdbewegingen en onbedoeld een revolutie teweegbracht in de kledingindustrie.

Shawn Stüssy was een surfer die zijn eigen boards maakte voor vrienden en lokale bewoners in Laguna Beach, Californië. Stüssy begon met het screenen van T-shirts en korte broeken om samen met de surfplanken te verkopen als een vorm van promotie; zijn achternaam geschreven in een door graffiti beïnvloede handstijl zou het bedrijfslogo worden. Shawn zette kleine showrooms op in New York en Californië en ging op pad om zijn ontwerpen te tonen aan winkels die hij respecteerde.

Het merk groeide in een tijd waarin er baanbrekende verschuivingen plaatsvonden die de hedendaagse populaire cultuur omlijsten. In de muziekscene gaven de late jaren '70 ons punk, terwijl de vroege jaren 80 ons een nieuwe doe-het-zelf-muziek brachten, rap genaamd. Punk brak creatieve en esthetische barrières en leerde ons dat iedereen een band kon hebben. Rap verlegde sociale grenzen en onderzocht de ideeën van remixen en samplen. Deze nieuwe ideeën en territoria creëerden een nieuw modern platform voor mode en culturele expressie. De ontwerpen en de algehele esthetiek raakten referenties uit een reeks ondergrondse subculturen die resoneerden met Stüssy. Deze aanpak sprak een wereldwijd netwerk van creatieve jongeren aan met een gemeenschappelijke interesse in surfcultuur, skaten en muziek. Beperkte distributie voedde de wens internationaal, en degenen die de uitrusting wilden, vonden het en voelden een onderdeel van iets groters in het proces.

Met het succes van Stüssy kwam de kans om te reizen en de Stüssy-sfeer te verspreiden. De kleding is geïnspireerd op een internationale groep muzikanten, skaters, dj's en artiesten met vergelijkbare smaken; trendsetters in New York, Londen, Tokio en andere delen van de wereld wilden graag aan boord gaan van deze beweging, geïnspireerd door een netwerk van gelijkgestemde individuen. Deze vriendengroep werd later de "Internationale Stüssy-stam" met hoofdstukken in New York, Tokio, Londen, Berlijn en Los Angeles. Met een sterk netwerk van stamleden die het merk dragen in clubs en op het toneel over de hele wereld, verspreidde de Stüssy-boodschap zich organisch. Het merk was toegewijd aan het produceren van relevante kleding van goede kwaliteit tegen een redelijke prijs die alleen in zeer beperkte winkels wereldwijd in beperkte hoeveelheden verkrijgbaar is. Dit was destijds een geheel nieuw concept, dat sindsdien met wisselend succes is gebruikt.

Kleding

Items van Stüssy zijn comfortabel, uitgesproken en kwalitatief. De items zijn goed met elkaar te combineren, maar zeker ook met items van andere designers. Eén item van Stüssy gaat járen mee en match met álles. Draag een T-shirt van Stüssy met een jeans en gympen om het T-shirt te laten knallen óf ga voor een volledige Stüssy outfit en shine helemaal!

Nieuwe Collectie

Een grote fan van de comfy items van Stüssy? Dan is de Winkelstraat.nl App echt iets voor jou. Hierin kun je zelf aangeven wie jouw favoriete designers zijn, waarna je direct een push-berichtje krijgt zodra er nieuwe items zijn binnengekomen. De app is beschikbaar voor iPhone en deze is te vinden in de App Store als je zoekt naar Winkelstraat.nl.

Stüssy Sale

Ben je op zoek naar de leukste Stüssy items in de sale? Dat begrijpen wij wel! Doordat je bij Winkelstraat.nl de voorraad ziet van honderden winkels, heb je tijdens de opruimings-periode relatief veel kans dat je toch nog een item van Stüssy kunt scoren in de sale. Wat kun je doen om er op tijd bij te zijn? Zet je favoriete Stüssy items in je winkelmandje en je ontvangt direct een melding zodra deze de sale in gaan. Hoe handig is dat?

Wanneer start de Stüssy sale?

Als je items van Stüssy in de sale wilt kopen kun je deze in je wishlist plaatsen. Zodra het item in de SALE gaat ontvang je een melding in je inbox. Weet je nog niet precies welk specifiek je met korting wil scoren? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief zodat jij aan het begin van de winter- en zomersale een melding krijgt wanneer de SALE van Stüssy start.

Waar koop je Stüssy?

Bij het online platform Winkelstraat.nl shop je fashion van het merk Stüssy welke wordt aangeboden bij honderden premium en luxe designer stores in Europa. Dat betekent dat je in één overzicht direct de laatste collecties kunt bekijken en zie je welke exclusieve items er op dit moment op voorraad zijn. Dit maakt ons grote aanbod uniek en heb je fenomenale items binnen handbereik.