Veelgestelde vragen

Heb je vragen over shoppen op Winkelstraat.nl? Hieronder vind je waarschijnlijk het antwoord. Neem contact met ons op als je er niet uit komt. Wij zitten voor je klaar!

Algemeen

Op Winkelstraat.nl kun je het product dat je wilt bestellen, aanklikken. Hierna opent zich de productpagina.

Vanaf dit scherm kies je de gewenste maat. Vervolgens plaats je deze in je shopping bag door op 'Plaats in shopping bag’ te klikken. Hierna klik je rechts bovenin het scherm op ‘Naar de kassa’.

Op de kassapagina vul je je gegevens en gewenste betaalmethode in. Je klikt nu rechtsonder op "Bestellen en betalen". Jouw bestelling is geplaatst! Via e-mail ontvang je hiervan een bestelbevestiging. De desbetreffende boutique zal jouw item uit de winkel halen, mooi inpakken en op tijd versturen.

Winkelstraat.nl is aangesloten bij ‘Thuiswinkel Waarborg’ en is daarmee een veilige en betrouwbare webshop. Lees ook de ervaringen van duizenden andere tevreden klanten op de onafhankelijke klantbeoordelingensites  Kiyoh en Trustpilot.

Winkelstraat.nl brengt de meest bijzondere en onafhankelijke boutiques samen op één webshop platform. Wij zijn veeleisend en selecteren alleen exclusieve en mooie zaken met professionele persoonlijke service.

Onze kleding komt uit exclusieve boutiques, verspreid door heel Nederland en België. Al onze boutiques zijn verschillend en onderscheiden zich door unieke designer collecties en limited editions. Ieder met een eigen verhaal.

Door het samenbrengen van deze boutiques creëren we van Winkelstraat.nl een bestemming met 800+ designer merken voor zowel mannen als vrouwen. Van ieder item is er vaak maar één, waardoor je een echte one-of-a-kind in handen hebt.

Je gaat maar één keer langs de kassa en jouw items worden de volgende dag vanuit de boutiques direct gratis per express koerier van UPS thuisbezorgd of bij een UPS Accesspoint (voormalig Kiala) geleverd.

Bestellen

Wij houden je per e-mail en sms op de hoogte van de status van je bestelling. Ook in je persoonlijke account op Winkelstraat.nl kun je altijd de status van je bestelling nakijken en je pakketje volgen.

Wil je je bestelling wijzigen nadat je betaald hebt? Neem dan direct contact op met onze klantenservice. Indien je bestelling al de deur uit is, kan deze helaas niet meer gewijzigd worden.

Ja, alle prijzen op onze site zijn inclusief 21% BTW.

Als je een klacht hebt kan je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je kan je klacht ook per e-mail sturen naar service@winkelstraat.nl. Stuur, indien mogelijk, een foto mee van de klacht. Wij zullen zo snel mogelijk reageren op je klacht en binnen één werkdag contact met je opnemen.

Als je bestelling goed is doorgekomen, ontvang je een bevestiging per e-mail. Je bestelling wordt doorgegeven aan de boutique en zij maken jouw bestelling klaar voor verzending. Zodra het pakket is verzonden, ontvang je een bevestiging.

Het invoeren van een kortingscode kan bij ‘de kassa’. Hier zie je, rechtsonder in het scherm, ‘voer couponcode in’ staan. Vergeet niet om na het invoeren ook op ‘opslaan’ te klikken. Na afronden van de bestelling is het technisch niet meer mogelijk om de korting nog te verwerken.

Alle producten op winkelstraat.nl worden rechtstreeks aangeboden door fysieke boutiques in Nederland en België. Wij hebben zelf dus geen voorraadmagazijn. De boutique die het product verkoopt, kan je eventueel informeren over de voorraad en eventuele mogelijkheid tot nabestellen.

Op alle bestelde producten zit een wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Betalen

Je kan op dit moment bij ons betalen via iDeal, Creditcard (Visa / MasterCard / American Express), PayPal, contant en achteraf via AfterPay. Vanuit België is het ook mogelijk om te betalen met Bancontact / Mister Cash.

Je ontvangt de factuur of kassabon van de verkopende boutique. Deze wordt meegezonden met je bestelling.

Vrijwel alle betalingen worden direct verwerkt. Kies je voor Cash on Delivery, dan betaal je gepast en contant aan de chauffeur van UPS.

Kies je voor de optie 'Achteraf betalen via AfterPay' dan ontvang je binnen 1-2 werkdagen een digitale acceptgiro. Heb je na deze periode nog geen factuur ontvangen, dan raden we je aan om contact op te nemen met AfterPay via 020-7230270 (NL lokaal tarief) of 025-882956 (BE).

Voor het inloggen en betalen bij Winkelstraat.nl maken wij gebruik van een beveiligde SSL-verbinding. Hierdoor worden alle persoonlijke gegevens die je ons toevertrouwd versleuteld. Jouw betaalgegevens zijn dus dubbel beveiligd binnen het bestelproces. Zo kan er niets bekeken worden door anderen. De belangrijkste bescherming is echter je eigen wachtwoord. Geef je wachtwoord nooit aan andere mensen en vermijd open toegang tot je account.

Winkelstraat.nl garandeert de veiligheid van je gegevens. Alle gegevens en betaalinformatie worden in versleutelde vorm verstuurd.

Je hebt bij ons de mogelijkheid om je bestelling achteraf te betalen (op rekening) met een digitale acceptgiro van AfterPay tot een bedrag van €1.250,-. Zo kun je eerst bekijken of je je bestelling wilt houden of dat je deze (gedeeltelijk) wilt retourneren. Voor achteraf betalen selecteer je AfterPay als betaalmethode bij het afrekenen. Wil je een item duurder dan €1.250,- bestellen en achteraf betalen? Kies dan voor betaling via één van de andere betaalmethodes.

Bestel je voor de 1e keer via Afterpay? Je kunt dan tot een bedrag van €250,- euro bestellen.

Winkelstraat.nl heeft de afhandeling van betaling via digitale acceptgiro (na ontvangst van de bestelling) uitbesteed aan de financiële instelling AfterPay. AfterPay kan klanten afwijzen voor deze specifieke betaalmethode. Je kunt tot een bedrag van €1.250,- bestellen via AfterPay. Bestel je voor de 1e keer via AfterPay? Je kunt dan tot een bedrag van €250,- euro bestellen.

Als je gekozen hebt voor achteraf betalen dien je een aantal gegevens in te vullen aan de hand waarvan AfterPay een gegevenscontrole doet. Gegevens waarnaar gevraagd wordt zijn onder andere je naam, adres, geboortedatum en telefoonnummer. Op basis van deze gegevens wordt bepaald of je met deze specifieke betaalwijze kunt betalen.

Er is helaas niet direct één reden te geven waarom je niet door deze check komt. Vanwege de Wet Bescherming Persoonsgegevens heeft Winkelstraat.nl ook geen inzicht in de exacte reden van afwijzing. Voor vragen over deze betaalmethode verzoeken wij je dan ook contact op te nemen met het AfterPay Klanten Contact Center via 020-7230270 (NL lokaal tarief) of 025-882956 (BE).

 

Helaas is in termijnen betalen (nog) niet mogelijk. Wij bieden wel de mogelijkheid voor betaling met AfterPay. AfterPay maakt gebruik van een digitale acceptgiro die je per e-mail ontvangt. Je hebt hierbij 14 dagen de tijd om de rekening te voldoen.

Wanneer je een kopie van je (digitale) acceptgiro wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar het Klanten Contact Center van AfterPay via klantenservice@afterpay.nl. Vermeld in deze e-mail duidelijk je persoonsgegevens.

Wanneer je een deel van de bestelling retour stuurt, dien je de retourkosten en het totaalbedrag van de producten die je wél wil houden en de transactiekosten te voldoen aan AfterPay. Hiervoor ontvang je van AfterPay een gecorrigeerde factuur. Het resterende bedrag dien je, binnen de gestelde betalingstermijn, te voldoen.

In het geval van FashionCheque, wordt jouw FashionCheque geheractiveerd. De vervaldatum blijft daarbij ongewijzigd.

Verzending

Dan zal UPS altijd proberen om het pakket bij één van je directe buren te leveren. Als deze ook niet aanwezig zijn brengt UPS het pakket dezelfde middag nog naar een UPS Accesspoint (voormalig Kiala). Via je trackingnummer kun je zien waar je bestelling is afgeleverd. Jouw pakket blijft 10 dagen op het UPS Accesspoint liggen.

Heb je gekozen voor onze avondlevering? Dan wordt er contact met je opgenomen in het geval dat je niet thuis bent.

Klik hier voor een uitgebreid overzicht van alle verzendkosten.

Bestellingen die op werkdagen vóór 16:00 zijn geplaatst worden de volgende werkdag tussen 09:00 en 18:00 afgeleverd. Wil je je pakketje eerder in huis hebben? Kies dan voor één van onze speciale verzenddiensten.

Door middel van de link dat je van ons per e-mail ontvangt, kan je de status van je pakket volgen.

Je kan tijdens het afrekenen van je bestelling eenvoudig een ander afleveradres opgeven of kiezen voor aflevering op een UPS Accesspoint (voormalig Kiala).

Op dit moment leveren wij alleen in Nederland en België.

Retourneren en ruilen

Wil je je bestelling annuleren neem dan direct contact op met onze klantenservice. Indien je bestelling al de deur uit is, kan deze helaas niet meer geannuleerd worden.

Indien je een item wilt omruilen voor hetzelfde item in een andere maat of kleur, dan kunnen wij een kosteloze ruiling voor je regelen. Omdat wij samenwerken met veel verschillende boutiques is het ruilen van jouw item voor een item van een andere boutique helaas niet mogelijk. In dit laatste geval kun je het item retourneren en het gewenste item opnieuw bestellen via de website. Zowel ruilen als retourneren is gratis. Alleen voor het retourneren van afgeprijsde items (SALE) vragen wij een kleine bijdrage in de retourkosten van €2,95 per item.

Als extra service bieden we je de mogelijkheid om het product, dat je op Winkelstraat.nl hebt gekocht, terug te brengen bij de boutique waar deze vandaan komt.

Je kunt jouw Winkelstraat.nl bestelling kosteloos retourneren door jouw retour aan te melden binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling. Het is belangrijk dat je je pakket uiterlijk binnen 14 dagen na deze aanmelding ook daadwerkelijk retour stuurt naar de juiste boutique.

Het is daarnaast van belang dat de producten niet gedragen zijn. Je mag uiteraard wel passen!. De items moeten in de oorspronkelijke staat inclusief alle labels (indien redelijkerwijs mogelijk) terugkomen bij de boutique. In alle pakketten vind je retourinstructies. Het is belangrijk dat de producten retour worden gestuurd naar de boutique en niet naar het hoofdkantoor van Winkelstraat.nl.

Retourneren is gratis. Het pakketje wordt opgehaald op het door jou gewenste adres. Wij noemen dit onze Pickup & Return Service. Ook kan je jouw retourzending inleveren bij een UPS Accespoint. Bekijk hier het dichtstbijzijnde UPS Access Point.

De wijze van terugbetaling is afhankelijk van de manier waarop je je product hebt afgerekend. Bij betaling via iDEAL, PayPal of Bancontact/Mister Cash wordt het aankoopbedrag teruggestort op de rekening waarmee jouw bestelling is betaald. Indien je hebt betaald met creditcard, dan wordt je terugbetaling hierop teruggestort. In het geval van Cash on Delivery ontvang je een e-mail van ons waarin we jouw bankgegevens opvragen. We zullen het aankoopbedrag daarop terugstorten.

Bij betaling via AfterPay wordt het bedrag van de door jou geretourneerde producten in mindering gebracht op het totaalbedrag. Let op: Is de betaaltermijn al verstreken, dan dien je de gehele rekening te voldoen om bijkomende kosten te voorkomen. Het teveel betaalde bedrag zal na ontvangst van de retourzending weer op je rekening worden teruggestort.

Zodra je retour gezonden bestelling door de boutique is ontvangen en geaccepteerd wordt het restitutiebedrag terugbetaald. Het bedrag zal zo snel mogelijk worden terugbetaald, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat jouw retourmelding (herroeping) door ons is ontvangen.

Wil je jou bestelling retourneren? Meld hier je retour aan. Wij sturen je een verzendlabel met instructies toe. Het is belangrijk dat de producten retour worden gestuurd naar de boutique waar je deze gekocht hebt en niet naar Winkelstraat.nl.

Wanneer je jouw bestellig retourneert is het heel belangrijk om deze eerst aan te melden bij ons. Je ontvangt vervolgens per e-mail een retourlabel en verdere instructies.

Na ontvangst van je producten heb je 14 dagen om de bestelling retour te melden. Nadat je aan ons hebt gemeld dat je je product wilt retourneren heb je uiterlijk 14 dagen om deze terug te zenden naar de boutique.

Wil jij het artikel ruilen voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur? Dan kunnen wij een ruiling voor je in orde maken. Meld jouw ruiling hier bij ons aan. Wij informeren dan op de gewenste maat of kleur nog op voorraad is bij de boutique en zorgen dat jouw pakket wordt opgehaald. Zodra het pakketje terug is bij de boutique, zal het nieuwe item naar je verzonden worden.

Terug naar boven